07.06.07

Eerste dagen

Posted in Uncategorized at 19:11 by admin

Zo, we zijn er!

Eergisteren op zich goede dag gehad, wel erg vermoeiend.

We vertrokken op schiphol met vertraging, dat was irritant want we hadden een beetje krap schema op heathrow. Maar door gunstige wind kwamen we wel op tijd. Vervolgens vertrokken we daar ook weer ruim een uur te laat, maar door gunstige wind ook hier maar 10 minuten te laat geland. Alleen het uitzicht viel een beetje tegen: we zagen wolken, wolken en nog meer wolken.

Immigratie en goederen inklaren ging heel soepel.

Nog even gekeken wat een auto huren kostte, maar dat was ons te duur, dus een taxi genomen. Rond 17:00 waren we in het hostel. Is wel een mooie plek, leuke algemene ruimtes en veel te doen. We slapen op een 7-persoons kamer waarbij nu 5 bedden bezet zijn.

‘s Avonds hebben we wat door Toronto gesjouwd maar dat was meer om de tijd te doden dan dat nu ontzettend leuk was, we waren gewoon te moe om er van te genieten. Uiteinelijk om 21:00 gaan douchen en daarna slapen. Beide als een blok geslapen. Laura tot 8:15. Maar Erik maar tot 6:00, maar die is toch vaak minimaal een uur eerder wakker.

De volgende ochtend hebben we ontbeten met gratis pancakes hier in het hostel. Daarna naar SWAP, de organisatie waar we hier op terug kunnen vallen. Daar hadden we een introductiebijeenkomst. Die was heel nuttig: we hebben een sofi-nummer aangevraagd, informatie over bankrekening en telefoon en algemeen over Canada gekregen en nog veel meer.

Helaas bleek wel dat het verzekeren van een auto nogal wat voeten in de aarde heeft; we moeten theorie- en praktijkexamen doen om eerst een Canadees rijbewijs te krijgen. Maar goed, dat is in gang gezet. En dan nog kon het wel eens erg duur zijn, maar dat zien we dan wel weer.

Gistermiddag hebben we de CN-tower beklommen. Nou ja, omhooggelift. Het was erg leuk, mooi uitzicht ondanks wat heiigheid. Het leukste was om op de glazen vloer te staan, waaronder je 350 meter naar beneden kijkt. Daarna zijn we naar het Distillery District gegaan, waar tijdens de drooglegging in de VS veel geld werd verdiend. Een echte aanrader. We hebben er in een behoorlijk chique restaurant gegeten, waar achter ons iemand door de ober verteld werd dat dit niet echt de plaats was waar je steak and fries wilde bestellen.

Vanmorgen heeft Erik een telefoontje gekocht. Het nummer is +1-416-732-6711. Zodra we naar een woning verhuizen laten we de area code, 416, veranderen, maar dat horen jullie wel weer. ‘s Middags zijn we naar Toronto Islands gegaan, zoals de naam al zegt een eilandengroep voor de kust hier. Het houdt het midden tussen een minipretpark en een park en een strand.

En nu zijn we eigenlijk al weer doodop. Binnenkort meer!

2 Comments

1. dave said,

August 13, 2009 at 16:36

Hi Erik & Laura!

I’m kind of new to the blog so maybe this is a bit late…