09.16.07

Boardwalk capital

Posted in Uncategorized at 20:22 by erik

Vanochtend hebben we ons boeltje weer eens gepakt (opnieuw nat). Toen gingen we naar Telegraph Cove, een gehucht van nog geen honderd zielen dat de boardwalk capital of Canada genoemd wordt. Het bestaat uit een aantal houten huisjes, gebouwd op palen boven het water. De geschiedenis van het dorp wordt op een fors aantal plaquettes uit de doeken gedaan.

Nadat we het hele dorp waren doorgelopen (zo’n honderd meter en twintig plaquettes) kwamen we aan bij het Whale Information Center, hetgeen we ook met een bezoekje vereerd hebben. Hier is het tot me doorgedrongen dat walvissen uitademen voor ze duiken; dat is de reden dat ze geen Caissonziekte krijgen.

Terug door het dorp lopend zijn we even bij een restaurantje gestopt voor een kop thee. Ze hadden prachtige glas-in-lood ramen.

Toen was het tijd om op pad naar Vancouver te gaan. We reden in de aanhoudende regen naar Nanaimo, waar we de veerboot zouden pakken. We hadden ‘s morgens al ge├»nformeerd wanneer er gevaren zou worden. We wisten dat het druk zou worden, en er waren dan ook geen reserveringen meer te krijgen. Maar er zou nog wel ruimte zijn op een boot: slechts 70% van de plekken op elke boot kan gereserveerd worden.

We kwamen rond half vijf in Nanaimo aan, en daar bleek het inderdaad druk. Heel druk. Er stonden zo’n twintig mensen het verkeer in rijen te sturen. We zouden waarschijnlijk meekunnen met de boot van 19:20. Daar hebben we even over nagedacht, en besloten dat we dan liever een hotel namen en morgenochtend de boot. (Zondag- en vrijdagavond zijn de drukste tijden.) Een goede smoes was dat de tent nog nat is, we die vandaag in het donker en in de regen zouden moeten opzetten, en morgen met een beetje geluk in de zon.

2 Comments

1. Wmijn said,

September 17, 2007 at 2:23

Is die boardwalk niet hardstikke glad als het geregend heeft? Groot gelijk trouwens dat jullie een hotelletje genomen hebben. Een natte tent opzetten in het donker en de regen is geen succes. Hopelijk is het nu lekker weer ­čÖé

2. laura said,

September 19, 2007 at 9:20

Ja, ze worden erg glad, in het regenwoud ben ik twee keer bijna onderuit gegaan.