10.10.07

Weer op vakantie

Posted in Uncategorized at 20:24 by laura

De treinreis die Erik en ik ongeveer twee weken geleden hadden willen maken ga ik nu alsnog maken met Frans en Uschi. Daarvoor vertrokken we dinsdagochtend om 9:30 richting Sault St. Marie. Eerst op weg naar Tobermory om daar de veerpont te pakken naar SouthBay (twee uur). Helaas hadden we wat pech dat we vaak achter vrij langzaam verkeer zaten waardoor het niet echt opschoot. Gelukkig toch nog net op tijd bij de pont. De oversteek was werkelijk prachtig. Het werd nog mooier toen we een plekje op het achterdek vonden, in de zon, uit de wind met prachtig uitzicht.

We spraken daar een paar Nederlanders die ook op bezoek waren bij familie. De gastvrouw kon zich min of meer redden in het Engels (hoorde ik haar vertellen) en sprak duidelijk met een geweldig zwaar Nederlands accent, ze was hier nu ruim vijftig jaar!

Na de pont werd de rit echt fantastisch mooi, heel veel hele felle herfstkleuren. Het werd Frans en Uschi nu ook duidelijk waarom wij niet echt laaiend enthousiast waren over de kleuren rond Waterloo. Het landschap was fantastisch maar de rit was verder dan ik had gedacht en het schoot wat minder op dan ik had gewild.

Omdat we pas om 19:45 in Sault St. Marie waren, kwamen we helaas we te laat om nog de kaartjes voor de trein op te halen. Maar wel naar het vertrekpunt gereden om vanaf daar te kijken welk hotel het dichts in de buurt lag, dat was zo’n 20 meter verderop. NA het inchecken eerst maar eens gaan eten. Bij een hele grappige Italiaan tegenover het hotel. Heel erg goed gegeten, maar door de honger hadden we wat te veel besteld dus veel meegenomen.

Vandaag, woensdag, heel vroeg op om om 7:00 de treinkaartjes op te kunnen halen (dus ik om 6:50 op). Terug naar het hotel om spullen te pakken en weer naar de trein, op tijd in de trein zijn want binnen het rijtuig mocht je zelf je plaatsen zoeken en we wilden natuurlijk een goed plekje. We hadden een vierzitter met een tafeltje dus dat was riant. Maar eerst maar eens op weg naar de restauratie wagen voor ontbijt. Geweldige vergane glorie met afwasbare bloemetjestafellakens.

De treinreis was erg mooi, mooi landschap. Veel bomen waren hun blad al kwijt, dat was natuurlijk jammer in verband met de herfstkleuren, maar het bood wel een beter uitzicht op het landschap. Helaas was het eerste deel van de reis behoorlijk regenachtig. Maar toen we bij het eindpunt kwamen was het droog, echt heerlijk fris herfstweer. En daar hadden we ongeveer anderhalf uur om wat te wandelen, en er waren een aantal mooie wandelingen uitgezet. Eerst ruim 300 treden naar een uitzichtspunt, dat was echt prachtig, zowel het uitzicht als de begroeing. Daarna nog gewandeld naar een tweetal watervallen. Uiterst voldaan waren we precies op tijd weer terug om niet achtergelaten te worden (dat wil je echt niet, er zijn daar nog een paar rangers en verder is daar niets!).

Ook de terugreis natuurlijk weer mooi maar ook toen werd het na verloop van tijd weer regenachtig. We hebben ons ook toen weer vermaakt in de restauratiewagen en daarna ook nog in de souveniershop.

Terug in Sault St. Marie ook daar nog een bezoek gebracht aan de souveniershop. Daarna terug naar het hotel, daar wat van ons ingepakte eten van gisteravond gegeten. En toen ook nog maar even naar het restaurant van het hotel om het aan te vullen met een voor en een nagerecht. Ook dit was weer een Italiaans restaurant, wel een bijzonder goed restaurant.

4 Comments

1. Wmijn said,

October 11, 2007 at 5:26

Leuk dat je die treintocht nu met zijn 3en kon maken, jammer dat Erik niet mee kon, maar ik gok dat er nog wel een keer een moment komt in de aankomende jaren, toch? 🙂

2. laura said,

October 11, 2007 at 6:00

Ja, deze tocht gaan we zeker nog eens maken, maar dan twee weken vroeger voor de echte felle kleuren.

3. Blog Home » Een kleintje op komst said,

July 26, 2008 at 20:59

[…] Baymouth om op Manitoulin Island te komen, een tocht die ik nog niet maar Laura en mijn ouders wel eerder gemaakt hadden. We zagen een prachtige […]

4. Blog Home » Strand en Shakespeare said,

August 5, 2008 at 15:39

[…] Het was natuurlijk heerlijk mijn ouders (behoorlijk gebruind) weer te zien. Ze waren vorige herfst al een keer bij ons geweest. […]