09.03.08

Wikwemikong en Flowerpot Island

Posted in Uncategorized at 19:54 by laura

Op donderdag eerst alle spullen gepakt en gekookt want vanavond nemen we de boot terug naar Tobermory. Het koken was omdat we nog wat spullen hadden en we uit ervaring weten dat het eten op de boot best eetbaar is, maar als je iets anders kunt regelen is dat duidelijk beter. Daarna zijn we naar een enorm indianenreservaat gereden in het oosten van Manitoulin Island: Wikwemikong. Helaas hadden we net een van de grootste Powwows gemist, die was het weekend ervoor. Maar wel leuk wat rondgekeken. Ze hadden er een fatsoenlijk informatiehok waar we wat folders meegenomen hebben, ook met het idee, we komen hier nog wel eens. Daarna hebben we gelunchd bij een lunchcafe annex souvenirwinkeltje met authentieke gerechten. Wel lekker, niet superbijzonder. Nog wel een nieuwe sleutelhanger gekocht want mijn klederdrachtpopjes hebben het begeven.

Daarna naar een afgelegen strandje gereden en heerlijk helemaal in ons eentje aan het strand gelegen. Het was supermooi daar. Helaas werden we voortijdig weggejaagd door enorme regenwolken die nogal doelbewust onze kant op kwamen. Net op tijd zaten we in de auto, een beetje vroeg maar we besloten maar vast naar de boot te gaan. We hadden voor ‘s avonds al een camping geboekt in Tobermory.

Op vrijdag wilden we een boottocht maken naar Flowerpot Island. Er zou een hele mooie vroege vogel-tocht zijn die begon om 8:00. Dus vroeg opgestaan en gezorgd dat we er op tijd stonden. Maar helaas, vanwege de harde wind waren alle tochten voor de ochtend afgelast. Om 12:00 was er informatie over de middagtochten. Dus eerst maar eens ergens gaan ontbijten. Toen wat rondgewandeld in Tobermory. En vervolgens neergestreken in The Mermaid’s Secret die we ook op maandag al aangedaan hadden. Daar hebben we gezellig een spelletje gespeeld en wat gelezen. We waren ruim op tijd bij het boothok en tegen de tid dat het 12:00 uur was, was het al aardig druk. Gelukkig gingen de tochten voor de middag wel door. Dus de eerste de beste boot geboekt en de een na laatste terug zodat we mooi aardig wat tijd hadden om over het eiland te lopen. Even lunch gehaald in de supermarkt en toen aan boord.

Er zou een glazen bodem in de boot zitten en we zouden de tocht beginnen met over een aantal wrakken in de haven varen. Nu viel het formaat van die glazen bodem ons wat tegen, maar we konden er wel goed door kijken. Helaas behalve de wrakken geen vissen of ander waterspul gezien. Daarna meer open water op. Daar bleek dat de wind inderdaad nog steeds erg krachtig was en de boot ging dan ook aardig tekeer. Waarmee ik mij erg vermaakt heb!

Omdat het water te laag stond konden we niet met de boot aanmeren op Flowerpot Island maar werden we op het water overgeladen op een kleinere boot die naar het eiland zelf voer. Daar zijn we eerst maar eens wat gaan lunchen. Daarna gewandeld naar de vuurtoren. Onderweg prachtige foto’s gemaakt van flowerpots en een grot. Uiteindelijk hebben we er ruim een uur gewandeld, een prachtig, klein semi-onbewoond eiland (er staat een huis waar vrijwilligers van de vuurtoren overnachten).

Op zatedagochtend zouden we terug naar huis rijden. We moesten ‘s middags al thuis zijn vanwege een verjaardagsfeestje. Maar terug van de boot vroegen we ons af waarom we de laatste nacht nog zouden blijven. Het was slechts 3,5 uur rijden naar huis dus besloten we te gaan pakken en te rijden. Het was een heerlijk weekje vakantie, hoogstens wat aan de korte kant.

2 Comments

1. Do said,

September 4, 2008 at 1:59

Hoi hoi

Het ziet er allemaal weer schitterend uit daar! Leuk dat jullie ons zoveel van Canada laten zien met jullie avonturen!

Oh enne, nog wat nieuws van hier: ik heb een jurk gevonden!!!! Spannend joh!

Tot snel (en nu kan ik het echt zeggen want ik zie jullie al weer bijna!!!!!!!!!!)

liefs

2. Ria said,

September 7, 2008 at 10:09

Van te laag water hebben wij geen last. Jullie hebben daar gelukkig een prachtig mooie zomer. ik heb deze week hier al meer water naar beneden zien komen dan in de 4 weken dat we op vakantie zijn geweest.